La primele ore ale diminetii se realizau concomitent in sistem 9.000 de accesari cu cardul de sanatate .Astazi, pana la ora 11, la Help desk s-au primit peste 75 de sesizari de la furnizorii de servicii medicale care au intampinat probleme la utilizarea cardului. Aceste probleme au fost rezolvate sau erau in curs de solutionare in cel mai scurt timp. Nu au fost semnalate probleme care sa duca la blocarea sistemului.
“Principala preocupare a CNAS este ca introducerea cardului national de sanatate sa nu ingreuneze sau sa blocheze accesul pacientilor la servicii medicale. Facem apel la furnizori si pacienti, in egala masura, sa inteleaga importanta introducerii acestui sistem si sa priveasca cu intelegere si calm eventualele probleme inerente aparute la implementarea unui sistem de mare anvergura si complexitate. Vom rezolva toate aceste probleme cu profesionalism. ” a declarat Vasile Ciurchea, presedintele CNAS.
Introducerea cardului de sanatate este un moment crucial pentru sistem, care este tratat cu seriozitate de CNAS.
Problemele inerente implementarii unui proiect de astfel de dimensiuni vor fi rezolvate cu calm si profesionalism de catre specialisti.
CNAS solicita furnizorilor de servicii medicale sa respecte legislatia in vigoare si sa acorde serviciile cu card de sanatate celor care l-au primit, dar si fara card de sanatate celor care inca nu au intrat in posesia lui.
In acest sens, au fost publicate in Monitorul Oficial Ordinul Ministrului Sanatatii si al presedintelui CNAS nr.557/246/2015 si Ordinul presedintelui CNAS nr.248/2015 care reglementeaza conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate.
Casele de asigurari de sanatate au informat furnizorii cu care se afla in relatie contractuala despre actuala procedura de acordare a serviciilor medicale.
De asemenea, CNAS este pregatita sa rezolve toate problemele semnalate de furnizorii de servicii medicale care intampina greutati in utilizarea cardului de sanatate. Acestia au la dispozitie help desk-ul organizat in acest sens. Echipe de specialisti din toate casele de asigurari se afla in teren pentru a identifica si a acorda asistenta furnizorilor de servicii medicale.
Rugam pacientii care intampina greutati la primirea unui serviciu medical sa semnaleze de urgenta acest lucru la casele de asigurari sau la numarul de telefon inscriptionat pe cardul de sanatate.